Σάββατο, 20 Νοεμβρίου 2010

ΕΜΠ 2010

     Η ιστορία γράφεται με μοχλούς διαμόρφωσης για την συνείδηση των νεότερων, που δεν την έζησαν, και γουστάρουν να ψάχνουν και να βολεύονται με κάτι τρίχες κιτάπια. Επιτρεπτό αυτό βάσει ελευθερίας. Που είναι το ύψιστο αγαθό με προφανές αποτέλεσμα την καφενειακή κουβέντα και την προσωπική κωλοτρυπιδίστικη άποψη. Που μπερδεύει τα γεγονότα με το συναίσθημα και φυσικά προτάσσει το «νομίζω» μπροστά στο «γνωρίζω» και το συναίσθημα πριν την γνώση.
     Η γνώση όμως, είναι όραση και ακοή και γεύση κι όσφρηση κι αφή. Είναι και οι πέντε αισθήσεις παρέα. Ωμές. Δεν υπάρχουν βιβλία, ούτε τίποτα. Ούτε καπελώματα κι άλλα κουραφέξαλα. Ούτε σκοποί, αιτίες, συνέπειες και λοιπά ανθρώπινα ανδρείκελα για να εξηγήσουν ή για να επηρεάσουν κάτι. Όταν ζεις την ιστορία, δεν χρειάζεσαι να στην πουν κάποιοι άλλοι που γράφουν κατά παραγγελία. Κι η ιστορία θα όφειλε να είναι μόνο παράθεση γεγονότων. Όλα τα άλλα είναι εκ του πονηρού.
     Και δεν είδα τίποτα πονηρό εκείνη την φοβερή νύχτα. Είδα από το μπαλκόνι του σπιτιού, στην πάροδο της λεωφόρου Αλεξάνδρας, τα γεγονότα. Τα τρόλεϊ και τα λεωφορεία τοποθετημένα κάθετα στον δρόμο για να εμποδίσουν την κάθοδο των τεθωρακισμένων. Τους σκουπιδοτενεκέδες, τους κρεμασμένους στα φανάρια, να καίγονται μπας κι εξουδετερωθούν οι τόνοι δακρυγόνα που πέφτανε στην Πατησίων.
     Τους αστυνομικούς που, πυροβολώντας στον αέρα, κυνηγούσαν διαδηλωτές στα στενά. Ναι, τα είδα.
     Κι άκουσα. Τις ερπύστριες των τανκς να κατεβαίνουν την άσφαλτο και μια κότα απέναντι:« Ησυχία κοιμόμαστε». Και την απάντηση: « Πουτάνα άνοιξε, σκοτώνουν το παιδί σου». Μύρισα την ατμόσφαιρα, γεύτηκα μια πίκρα στο στόμα και κατάλαβα, τότε στα 11 μου, ότι κάτι δεν πάει καλά. Με ακουμπούσε η ιστορία και σίγουρα την ακουμπούσα κι εγώ. Όλα ήταν τόσο προφανή κι οφθαλμοφανή σαν το ιδιαίτερο στα μαθηματικά που ήταν προγραμματισμένο την επόμενη μέρα. Τόσο χαχόλικο ήμουνα. Με τέτοια φασαρία, σιγά να μην γινόταν μάθημα, και πάντα τέτοια, χαιρόμουνα. Η φασαρία αναβάλλει τις υποχρεώσεις.
     Είχα δει κι άλλα πριν εκείνη τη νύχτα. Τους κλεισμένους στο πολυτεχνείο να φωνάζουν για ψωμί, παιδεία ελευθερία κι οι περαστικοί να περνούν μπροστά από τη μάνδρα πηγαίνοντας ανευθυνοϋπεύθυνα στις δουλειές τους. Κουνώντας το κεφάλι και χαρακτηρίζοντας τους αλήτες.    Τραμπούκους τεμπέληδες κι ό,τι άλλο μπορεί να κατέβαζε η γκλάβα του χουντικού λαού , του κάργα βολεμένου στην επταετία και του απόλυτου πούστη, που την επόμενη μέρα, δηλαδή μετά από δέκα μήνες και μετά από μια πολύ χειρότερη χούντα αφού το πολυτεχνείο δεν έλυσε τίποτα, είχε γίνει αριστερός, αντιστασιακός κι ό,τι άλλο κωλομπαρίστικο υπάρχει μπας και βολευτεί το σύμπαν μέσω μπερδέματος.
     Αλλά τα χρόνια περάσανε. Κι ο καθένας εξακολουθεί να λέει ό,τι του κατεβάσει ο κώλος του. Που είναι ευθέως ανάλογος του φασισμού του, δηλαδή της ασύνορης διαδικασίας προστασίας του μικρόκοσμου του. Ήταν, ή δεν ήταν εξέγερση; Ήταν με αποτέλεσμα, ή ήταν όλα προαποφασισμένα από τις μεγάλες δυνάμεις; Σκοτώθηκε κανείς ή το τανκ που έπεσε στην πύλη είχε προειδοποιήσει για το χτύπημα κι απλά έκανε τεστ για αντοχή των μετάλλων; Λέγε λέγε από δεξιό μέχρι έτοιμο να αυτομολήσει αριστερό, εξασφαλίσθηκε η κουραμάνα. Και κυρίως ένας ανύπαρκτος λαός για ένα γεγονός στο οποίο δεν είχε καμία συμμετοχή. Κι άρα η ιστορία μπορεί να ξεπλύνει με μαλακισμένο ροδόνερο τον εαυτό της, που κάθε φορά θέλει να απαλλάσσεται από τον μύθο. Λογικό. Η ιστορία, μύθος κάτι θέλει να γίνει.
     Τι να γίνει; Τίποτα. Μηδέν. Πάντα αυτό είναι το κορυφαίο αριθμητικό σύμβολο και πάντα η ποσόστωση της αλλαγής. Που τα παλικάρια που ξεκίνησαν την ιστορία του πολυτεχνείου ήταν μια χούφτα άντρακλες κι ας μην ήταν από την Λειβαδιά. Εκεί που έχουν τα σουβλάκια ήρωες. Και μπήκαν μέσα στην σχολή για την καύλα τους και την αντίσταση τους, όπως κάποιοι παλιότεροι είχαν μπει στην Αγία Λαύρα. Κι αφύπνισαν συνειδήσεις ή οράματα ή σκέψεις. Και κυρίως πήγαν κόντρα σε όλο το ελληνικό γίγνεσθαι. Σαν τον Παπαφλέσσα, που προκειμένου κάποιοι να πολεμήσουν εναντίον του Τούρκου, αναγκαζόταν και λάδωνε μήπως και βρει πολεμιστές. Ιστορία μου πεθαμένη, που όμως θα υπάρχεις πάντα για να φωτίζεις τα σκοτάδια με σκοταδισμό.
     Και μετά, νάσου κι η φωτιά στους πολιτικούς. Αυτήν την εξ ολοκλήρου δοσιλογική κάστα επαγγελματιών, που σύσσωμη είχε υπογράψει για την χούντα, που πλάκωσε για να κάνει μια κάποια εκμετάλλευση στον αγώνα των παλικαριών για κυβερνητικές θέσεις. Με όπλο τα πύρινα κούφια λόγια που βέβαια δεν μπορούν να δημιουργήσουν δόξα άλλα άνετα μπορούν να κλέψουν και να ξεπλύνουν χρήμα. Είτε άμεσα, με σάλωμα των μέσων ενημέρωσης, είτε έμμεσα με δημοκρατία.
Ναι, την σημερινή δημοκρατία της ίσης ευκαιρίας και της προόδου που κάθε μια τετραετία θέλει και μια αλλαγή. Τόσο καλή είναι και κάθε τόσο πάνε να την μεταλλάξουν ή να την μετασχηματίσουν ή να την διαμορφώσουν οριζοντίως και καθέτως όλοι οι δημοκρατικά εκλεγμένοι και φυσικά αξιοκρατικά προβαλλόμενοι από την τηλεόραση σημερινοί ηγέτες.
     Κι αφού ο λαός γουστάρει να λέει ότι ήταν πάντα εναντίον της δικτατορίας, κι αφού επίσης γουστάρει να ψηφίζει, τι πρόβλημα να έχει ο πολιτικός να βγει στο μπαλκόνι και να αυτοπροσδιοριστεί σαν αγωνιστής; Ό,τι γουστάρει ο από κάτω λέει. Ο οποίος από κάτω αυτοκαθαρίζεται για την επταετή παθητική στάση του, την στάση αποδοχής, και νομίζει ότι στέλνει στην εξουσία μάγκες που κάνανε αγώνα. Αγώνα από την Σουηδία κι από τα κακοτράχαλα σοκάκια του quartier latin. Και ξαφνικά βρήκα και εθνάρχη και μετά κι έναν με ζιβάγκο που ήθελε να κάνει τομές κι άρα διόρισε στα υπουργεία μέχρι και θυρωρούς από πολυκατοικίες και διαβολικά μωρά που ούτε ένα πτυχίο οδοντιατρικής δεν είχαν κουράγιο να στρώσουν τον κώλο τους για να πάρουν.
     Σιγά μην κουραστεί η «γενιά των πολιτικών». Που φυσικά δεν έχει σχέση με καμία γενιά του πολυτεχνείου. Διότι η γενιά αυτή υπάρχει και δεν είναι οι βολεμένοι λόγω αυτής. Τιμώ τα παλικάρια που ξεκίνησαν την αντίδραση και που έμειναν μέσα μέχρι τέλους. Διότι όταν το τεθωρακισμένο έπεσε στην πύλη, όλοι αυτοί οι σημερινοί καπηλευτές, την είχαν κάνει στα τηλέφωνα και μοιράζανε οφίτσια.  Ενώ οι πραγματικοί έγκλειστοι, είναι ό,τι ήταν και τότε. Καθημερινοί κι άγνωστοι μεταξύ αγνώστων, που δεν ζήτησαν τίποτα για μιαν εθνική μάχη και για το τριπλό τους σύνθημα. Που ήταν καταδικό τους και δεν ανήκει σε καμιά Ελλάδα. Ίσως και γι’ αυτό εξαφανίζεται σιγά σιγά.
     Και πρέπει να θυμόμαστε το πολυτεχνείο διότι μόνο κάτι αντίστοιχο μπορεί και να φέρει «αύριο» για τα παιδιά μας. Διότι τα παλικάρια, που χάθηκαν στο πλήθος για να μην έχουν την τύχη του Κολοκοτρώνη στο ελληνικό προτεκτοράτο, είναι ακόμα εδώ και θέλω να ελπίζω ότι δεν είναι μόνο μια χούφτα. Κάτι δίδαξε κι αυτός ο πούστης ο μύθος. Αυτός υπάρχει, κι όχι η ιστορία που έβαλε τους πάντες στο μίξερ και κατηγόρησε την γενιά του πολυτεχνείου. Ειρωνευόμενη τα πάντα και λέγοντας, όπως πάντα, τις μεγαλύτερες αρλούμπες για λαούς κι εθνική αντίσταση. Και πάλι καλά που υπήρξε η 17 Νοέμβρη, η οργάνωση μιλάω, που κράτησε ζωντανή την ημέρα σαν αγώνα. Διότι αλλιώς, όλοι οι νεότεροι, θα νόμιζαν με το πανηγύρι μπροστά στο πολυτεχνείο, ότι τιμάμε κάποιον Εβραίο άγιο από την Καπερναούμ που παλιότερα τον λέγανε Σαούλ. Διότι αυτή είναι η επιδίωξη των πολιτικών εκμετάλλευσης του πολυτεχνείου, αφού χοντροκονόμησαν με την εξαργύρωση του αγώνα άλλων.

33 σχόλια:

  1. Θεωρω πως υπαρχουν πολλοι,παρα πολλοι σαν τους αντρες μεσα απο τα καγκελλα,οπως τονιζετε.Και προστιθεντε κι αλλοι,οσο η αδικια,η απληστια,και η ασυδοσια φτανει στον φαρυγγα του καθενος και ξεκιναει να τον πνιγει.Αρκει ενα κλικ,οποιο κι αν ειναι αυτο,δικαιο η αδικο -ολα παιζουν καποια στιγμη-για να αρχισει η αντιστροφη μετρηση.Ηταν δεν ηταν 50 ατομα τοτε,και οι απεξω δεν γυριζαν ουτε το κεφαλι στους καμπανοφορους μακρυμαλληδες,με το τσιγαρο στο χερι...
    Και δυστυχως για ακομη μια φορα,η ιστορια δεν θα πει την πραγματικοτητα,θα πει μονο την αληθεια.Δεν διαμορφωνεις την πραγματικοτητα,διαμορφωνεις την αληθεια που με την παροδο του χρονου την κανεις στρογγυλη,τετραγωνη,τριγωνη,ρομβο...Οπως βολευει αυτους που θα γραψουν την πραγματικοτητα με τετοια δοση αληθειας που θα γινει πιστευτη απο τον οχλο,τον κακομοιρη οχλο,τον φοβισμενο και ανευθυνο οχλο.
    Καποιοι εφεραν αντισταση τοτε,οχι στην χουντα μονο,αλλα στην ευρυτερη διασταση του "μη μου τους κυκλους ταρατε...."του κουστουμαρισμενου για τις χοροεσπεριδες,του συζητητη για τον καιρο περι ανεμων και υδατων διπλα στον μπαστουρνοβλαχο χωροφυλακα.Του κακομοιρη,που νομισε πως ηταν βολεμενος,και που στην ουσια του εκαναν κουμαντο ανθρωποι με IQ χαμηλοτερου του προβατου.Κανεις δεν τιμα τους μεσα απο τα καγκελλα,αλλα ολοι σημερα και ολα αυτα τα χρονια που μεσολαβησαν απο τοτε,τιμουν την ΧΑΡΗ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΚΑΝΑΝ ΤΑ 50 ΠΑΛΛΙΚΑΡΙΑ, να ειναι σημερα αυτοι που καταθετουν τα κοκκινα γαρυφαλλα και να το παιζουν θεματοφυλακες της δημοκρατιας,του πιο εκφυλισμενου πολιτευματος στην σημερινη εποχη ετσι οπως την καταντησαν.
    Ισως να μην μπορουμε να "κυκλωσουμε το τετραγωνο" κ.Αβραμιδη,οπως μπορουσαν καποτε καποιοι ΗΛΙΘΙΟΙ,μπορουμε ομως να αφησουμε ΕΜΕΙΣ οι πολλοι την ψυχη μας να πραξει το αυτονοητο.
    Τα θερμα μου συλλυπητηρια για τον θανατο της μητερας σας.Μετα και τον χαμο του πατερα σας,αναλαμβανετε εσεις πλεον τον ηγετικο ρολο.Γιατι οσο υπαρχουν γονεις,δεν παυει να ειμαστε παιδια,εστω και μεγαλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημερα σε ολους.
    Ας γυρισουμε στα τετριμενα. Αλλα και στα -αναλογικα- δυσαρεστα του φτωχου μας ποδοσφαιρου.
    Που λενε οτι, η ποδοσφαιρικη ομοσπονδια των κοκκινομουριδων Αγγλων,θα πληρωσει αποζημιωση στην Λιβερπουλ,για την συμμετοχη και τραυματισμο του Τζεραρντ στην Εθνικη. Και θα καταβαλει στην ομαδα 500 χιλ. λιρες, οσο θα ειναι και το διαστημα(ενας μηνας)που θα λειπει ο παικτης απο την ομαδα του και αυτα τα χρηματα θα επερνε απο αυτην (500 χιλ.λιρες το μηνα...φτωχια)
    Και αυτα τα χρηματα θα προελθουν οχι απο τον προυπολογισμο της ομοσπονδιας αλλα απο ενα ασφαλιστικο συστημα που εχει προβλεφθει(τι λεξη ειναι παλι τουτη;)για τετοιες περιπτωσεις.Και κατι αναλογο εγινε και με τους σοβαρους τραυματισμους των Ντε Φοε και Γουολκοτ.
    Εσυ Πατερα παιζε την κομπολογα και κατσε με τον Μαρινακη να μαγειρευετε τις επομενες διαιτησιες και να βγαινετε τις Κυριακες τα βραδυα και να βγαζετε την βαθμολογια του πρωταθληματος κατα το δοκουν.Ας οψονται τα ζωα που σας ακολουθουν.
    Και να τρωτε. Να τρωτε. Σας βλεπω λιγο αδυνατισμενους τελευταια και ανησυχω. Συμβαινει κατι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. KAΛΟ ΤΑΞΙΔΙ να έχει η μήτερα σου φίλε Steven,
    υγεία και ευτυχία σε σένα και την οικογένειά σου.

    Μάνος21

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΠΡΟΣ CONPATER: Αγαπητέ ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σας. Περιττό να πω οτι στα γραπτά με βρίσκετε σύμφωνο.
    Ένα πολύ ενδιαφέρον πεδίον συζήτησης είναι η διαφορά μεταξύ κάποιου ηγέτη κι ενός παλληκαριού.
    Άσχετον ( πιθανώς ); Όσο με βαράει η μοίρα, τόσο την βαράω κι εγώ. Γι' αυτό είμαι Αεκτζής. Ποιός θα κερδίσει; Χρονικά εκείνη, σαν εσωτερικό γέμισμα εγώ. Στάνταρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Προς Μάνος21: Στο ταχυδρομείο μου σε βρίσκω, στο blog όχι πια. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ: ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ Η ΝΕΤ ΓΡΑΦΕΙ ΙΣΤΟΡΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. de kserw ti grafei n NET alla ta paokakia exoune agnooumenous sti filadelfia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΠΡΟΣ MIKE21HLK: ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΠΑΛΙ; ΜΠΗΚΑΝ ΧΩΡΙΣ ΒΙΖΑ, ΣΑΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. vasika mperdepsane ti nea smirni pou paizane basket me ti nea filadelfia

    ki opos anevenan apo ethniki odo (me krani parakalo) perasane eksw apo to kleisto tou ionikou pou paizame handball me kati lefkorossous

    akoma tous vgazoun apo tis polukatoikies kai tous pane sta poulman tous stis afidnes pou tous perimenoun (spasmena ennoeite)

    se kati talaiporimenous, tous dwsame kai lefta na paroun taxi na pane afidnes

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΗΓΕΤΗΣ vs ΠΑΛΛΗΚΑΡΙ....
    Ηγετης,απο το ρημα αγω,οδηγω,μπαινω μπροστα και καθοδηγω στο σωστο,στο ασφαλες.Δημιουργω τις συνθηκες που τα εξασφαλιζουν σε αυτους που με ακολουθουν.Κι οχι ακολουθω,αυτα που νομιζουν αυτοι οτι ειναι σωστα,που σε βαθος χρονου ειναι η καταστροφη τους.
    Παλληκαρι,ο νεος,συνηθως ο ψηλος,ο ευθυτενης,με τσαγανο,τσαμπουκα,που εχει στο αιμα του την ανατροπη,την υπερβαση,το σπασιμο των κακων δεδομενων.
    Αποψη μου,ηγετες στη χωρα μας δεν υπηρχαν ποτε. Παλληκαρια υπηρχαν πολλα,δεν αναφερω ονοματα γιατι δεν θελω να ξεχωρισω και να ξεχασω κανεναν.
    Δυστυχως,επισκιαζοντε απο τους δηθεν ηγετες,που αποκομιζουν την δοξα τους,εχοντας την στηριξη του κοσμου,που ενω αναγνωριζουν την προσπαθεια του ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΟΥ,εντουτοις παραπλανοντε ηθελημενα η αθελητα απο τον "ηγετη" λογω ιδιου συμφεροντος.
    Δεν νομιζω να διαφωνουμε καπου....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. exasa kana 20lepto apo ti zwi mou vlepontas NET

    mazemena ola ta mounia pou eythinonte gia ta simerina xalia + o mikis

    diladi ti theloune ?
    na fainete o mikis kana duo wres dipla stous pagalous kai tous adroulakides gia na mperdeutei o kosmos kai na pei oti ki autos idios einai?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Οταν διευθύνει ο Θεοδωράκης είναι σαν ΑΪΤΟΣ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΠΡΟΣ CONPATER: ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ ΑΠΛΑ ΕΧΩ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΟΤΙ, ΜΕ ΟΣΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΚΙ ΑΝ ΕΧΕΙ ΤΟ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙ, ΤΟΝ ΠΡΟΤΙΜΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΓΕΤΗ ΠΟΥ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ.
    ΚΙ Ο ΗΓΕΤΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙ, ΣΙΓΟΥΡΑ ΠΑΝΕ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟ ΛΑΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΠΡΟΣ MIKE21HLK: ΑΔΕΡΦΕ, ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΓΡΑΨΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΩΔΙΑ. ΜΙΛΑΓΑΝΕ ΚΑΤΙ ΜΑΛΑΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΙΚΗ, ΛΕΣ ΚΑΙ ΠΕΘΑΝΕ.
    ΜΙΚΗΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΜΟΥΣΙΚΗ.
    ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΔΕΝ ΕΙΠΕ ΝΑ ΜΗΝ ΜΙΛΗΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΙ ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ.
    ΟΧΙ ΜΟΥΝΙΑ.
    ΧΟΥΝΤΑ.
    ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ, ΛΑΜΠΗΣ ΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ.
    ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΙΠΟΤΑ.
    ΥΕΝΕΔ ( ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΩΣ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΠΡΟΣ WW: ΦΙΛΟΣ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ ΜΟΥ, ΠΟΥ ΝΑ ΤΟΝ ΔΕΙΣ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΜΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ. ΜΟΝΟ ΑΥΤΑ ΕΠΑΙΡΝΕ Ο ΠΑΝΑΝΙΔΗΣ. ΘΕΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΓΟΣ.
    ΚΙ ΑΚΟΥΩ ΤΩΡΑ ΤΟΝ ΡΕΜΟ.
    ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Θεωρητικα υπαρχει ο ηγετης,οπως ακριβως τα λετε.Σε αντιθεση με το παλληκαρι που εστω και προσκαιρα,ειναι της δρασης.ΠΑΛΛΗΚΑΡΙ θα ειναι ο ανωτατος δικαστικος που θα επιστρεψει ως ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ την εισηγηση των δυο κυριων για την νομιμοτητα του μνημονιου.Οπως εκαναν στην Ρουμανια,στην Λετονια κι αλλου.
    Και αρχισαν οι "διαρροες" περι πτωχευσης στο πρωτο τριμηνο του 2011,για να μπει στο κλιμα ο ελληνικος λαος.Κατι που οφειλω να παραδεχτω,πως το ΕΙΧΑΤΕ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΠΡΩΤΟΣ ΣΤΟ BLOG ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΚΑΙΡΟ.Και νομιζω οτι δεν ειστε ουτε προφητης ουτε μαντης,απλα βαλατε κατω την ΛΟΓΙΚΗ,και φτασατε στο συμπερασμα αυτο,οπως εγω και παρα πολλοι αλλοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΠΡΟΣ CONPATER: ΚΑΤ' ΑΡΧΑΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΓΙΑΤΙ ΞΕΚΙΝΗΣΑΜΕ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΣΤΟΝ ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟ. ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΒΕΒΑΙΑ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΑΥΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΑΔΕΣ.
    ΕΠΙΜΕΝΩ ΣΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ: ΗΓΕΤΗΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΛΑΟΣ. ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΗΓΕΤΕΣ ΔΙΟΤΙ ΦΟΒΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΛΑΟ.
    Ο ΛΑΟΣ ΣΕ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΚΑΙ ΑΔΙΑΙΡΕΤΟΣ.
    ΤΗΝ ΠΤΩΧΕΥΣΗ ΤΗΝ ΞΕΡΩ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ, ΛΟΓΩ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΙ ΟΧΙ ΛΟΓΙΚΗΣ ( για να μη ντρελαθούμε κιόλας ). ΦΥΣΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΕΧΩ ΣΩΘΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ, αλλά σε άλλα θέματα.
    ΕΙΜΑΙ ΕΤΟΙΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΚΙ ΕΙΜΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΩ ΤΙΠΟΤΑ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΠΙΑ. ΘΑ ΜΟΥ ΗΤΑΝ ΒΑΡΟΣ. ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΨΩ ΚΑΤΙ:
    ΑΝ ΦΕΥΓΑΝΕ ΟΛΟΙ, ΕΓΩ ΘΑ ΕΜΕΝΑ ΕΔΩ ΛΟΓΩ ΜΑΝΑΣ. Ο,ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΕΣΗΜΑΙΝΕ ΑΥΤΟ. ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΗΝ ΜΙΖΕΡΙΑ. ΕΞ ΑΛΛΟΥ ΤΗΝ ΞΕΡΩ ΑΠ' ΕΞΩ ΚΙ ΑΝΑΚΑΤΩΤΑ. ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ, ΑΛΛΑ ΓΟΥΣΤΑΡΩ ΝΑ ΠΕΘΑΝΩ ΓΙΑ ΤΑ ΠΟΔΙΑ ΜΟΥ. ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΧΩ, ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΑΛΛΑΖΟΥΝ.
    ΟΧΙ ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΜΟΥ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΕΣ, ΚΙ ΟΧΙ ΦΥΣΙΚΑ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ. ΠΡΟΫΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΥ 1828. ΒΕΒΑΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΕΝ ΤΗΝ ΠΙΑΝΩ, ΔΙΟΤΙ ΕΔΩ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΗΣ ΠΟΥΤΑΝΑΣ.
    ΠΟΥ ΑΙΣΘΑΝΘΗΚΕ Ο "ΕΛΛΗΝΑΣ" ΚΑΙ ΘΗΒΑΙΟΣ ΚΑΙ ΠΛΑΤΑΙΕΥΣ. ΚΙ ΕΤΡΕΞΕ Ο ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ ΝΑ ΚΑΛΥΨΕΙ ΤΟΝ ΚΩΛΟ ΤΟΥ, ΜΟΛΙΣ ΕΙΔΕ ΤΟΝ ΥΠΕΡΤΑΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΑ, ΚΙ ΟΧΙ ΦΥΣΙΚΑ ΕΛΛΗΝΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. H μόνη μου πικρία είναι η περιφρόνηση που έδειξε -στον καιρό της μουσικής του ακμής- στο ρεμπέτικο τραγούδι, που ήταν μάλλον μια πολιτική στάση παρά καλλιτεχνική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΠΡΟΣ WW: Ο ΜΟΝΟΣ ΠΟΥ ΚΑΤΕΔΕΙΞΕ ΣΑΝ ΔΑΣΚΑΛΟ ΤΟΥ ΤΟΝ ΤΣΙΤΣΑΝΗ. ΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΤΟ ΕΙΠΕ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αποδεχομαι την προσκληση,Στηβεν.
    Λογικη σημαινει γνωση.Γνωση,σε βαθος κι οχι επιδερμικη.Δυστυχως με τα νεοελληνικα,εχουν παρεξηγηθει οι εννοιες πολλων λεξεων.
    Πολυ σωστα προσδιοριζεις τον "ελληνα",που στην ουσια ειναι κατι απροσδιοριστο.
    ΦΥΣΙΚΑ και οι Μακεδονες,προυπαρχουν του 1828,και σαν λαος ησαν απο τους λιγους που ειχαν ανεπτυγμενη την γνωση,την λογικη,τον πολιτισμο,αλλα παραλληλα ειχαν και αυτον τον επιθετικο χαρακτηρα για να διαφυλαξουν οσα υποστηριζαν.Μην εχουμε και την απαιτηση να τα διδαξουν αυτα τα πραγματα.Ειναι ακρως επικυνδυνα.Και ισως καποια στιγμη,θα πρεπει να πιασουμε και το θεμα της ΙΣΤΟΡΙΑΣ,γιατι θα πρεπει να επαναπροσδιορισουμε ποιοι ειμαστε και τι κανουμε.Οπως θα πρεπει να καταλαβει ο καθενας μας οτι ειναι ετοιμοπολεμος,που το ξερει βεβαια,αλλα δεν ξερει τον τροπο εκφρασης,κι αυτο τον μπερδευει.Οι Λακωνες ειναι ενα ιδιαιτερο κεφαλαιο,ακρως ανταγωνιστικο,που ομως δεν υπολειπεται σε γνωση και σθενος απο αλλους.Απλα,πολιτισμος για αυτους ηταν εννοια που εκφραζοταν μεσα απο τον πολεμικο χαρακτηρα τους.Μηπως τελικα θα πρεπε να πιασουμε το θεμα της ιστοριας οσο γρηγοροτερα γινεται,ασχετως αν γινει της πουτανας? Δηλαδη,τι χειροτερο μπορει να παθει ο κατοικος αυτης της χωρας????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πότε το είπε αυτό? Και δάσκαλός του που? Εντάξει δεν αμφιβάλω για την γνωριμία ή την αλληλοεκτίμηση -έχω μια πολύ σπάνια φωτο που είναι μαζί- αλλά είναι γνωστό ότι ο Μίκης μισούσε τον υπόκοσμο, που περιγράφονταν στα ρεμπέτικα, ενώ η στάση του Χατζηδάκη ήταν πιό ευαίσθητη. Υποχρέωσε τον Μπιθικώτση να ξυρίσει το μουστάκι του για να τραγουδήσει τον ΕΠΙΤΑΦΙΟ, - οι φωτογραφίες του στους δίσκους του βινυλίου ήταν παλιές- τον καιρό που οι εταιρείες συστηματικά έκοβαν όλα τα ρεμπέτικα τραγούδια των μεγάλων συνθετών. Εξ΄ άλλου & στις φυλακές όπου ήταν το μόνο μέρος που βρίσκονταν μαζί, για διαφορετικούς βέβαια λόγους, οι πολιτικοί κρατούμενοι περιφρονούσαν βαθύτατα τους ρεμπέτες. Τον ακούω τον Μίκη ακόμα & τώρα που μιλά για ιστορία της Μουσικής, να λέει για τους Χατζηδάκη, Μαρκόπουλο, Ξαρχάκο, Λεοντή κλπ δεν κάνει καμία αναφορά σε Μπάτη, Χιώτη, Στράτο, Μάρκο κλπ. Εν πάση περιπτώσει ο Θεοδωράκης είναι ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ. ΘΕΟΥ ΔΩΡΟ.
    Υ.Γ. Και μία ομοιότητα. ΄Οπως οι παραπάνω άκουσαν οι φουκαράδες τα τραγούδια τους ερμηνευμένα από τον Νταλάρα, έτσι τώρα και Μίκης πίνει το πικρό ποτήρι να ακούει τα τραγούδια του από την Παπουτσάκη.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΠΡΟΣ CONPATER: ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ, ΑΚΟΜΑ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΘΕΙ ΤΙΠΟΤΑ. ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΑ, ΤΟΝ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΛΕΧΡΙΤΗ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ.
    ΚΑΤ' ΑΡΧΑΣ ΤΟ ΤΟΠΟΘΕΤΩ ΣΕ ΕΥΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ. ΔΗΛΑΔΗ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ. ΜΕΤΑ ΘΑ ΠΑΜΕ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ΠΡΟΣ WW: ΔΙΚΟΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΣ ΗΤΑΝ, ποτέ δεν βάζω λόγια στο στόμα άλλου.
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΓΑΛΛΙΑ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ, ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ ΤΟΝ ΡΕΜΠΕΤ ΑΣΚΕΡ; ΣΥΝΥΠΑΡΧΕΙ ΧΩΡΙΣ ΠΟΤΕ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΕ.
    ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ ΕΣΥ ΔΕΝ ΔΙΝΕΙΣ ΠΟΤΕ; ΑΥΤΟ ΣΕ ΚΑΝΕΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΕΘΕΛΟΝΤΗ Ή ΑΙΜΟΔΟΤΗ; Ή ΣΕ ΕΞΙΣΩΝΕΙ ΣΕ ΑΞΙΑ;
    ΔΗΛΑΔΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΣΕ ΜΠΕΡΔΕΥΩ ΚΑΙ ΣΤΑΡΑΤΑ: ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΙΑΦΩΤΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΚΚΕ ΗΤΑΝ ΙΔΙΟΙ; ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΩΛΗΤΕΣ ΜΙΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ; ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΚΥΝΗΓΑΝΕ ΤΗΝ ΑΡΧΗΓΙΑ ΕΝΟΣ ΚΟΜΜΑΤΟΣ, ΙΣΟΙ;
    ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΣΙΤΣΑΝΗ ΕΙΝΑΙ ΧΙΛΙΟΕΙΠΩΜΕΝΟ ΣΑΝ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ. Ε, ΜΕΤΑ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΚΑΙ ΣΧΕΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ. ΚΙ Η ΚΟΥΚΟΥΒΑΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΤΑ ΘΕΩΡΕΙ ΩΡΑΙΑ.
    ΜΗΝ ΒΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΑ ΚΟΥΤΣΑΒΑΚΙΑ. ΔΕΝ ΣΟΥ ΦΤΑΝΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ; ΚΑΙ ΜΗΝ ΜΠΕΡΔΕΥΕΣΑΙ, ΠΟΥ ΣΑΝ ΕΛΛΗΝΑΣ, ΞΕΡΕΙΣ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΕΣΑΙ ΠΑΝΤΟΥ ΒΑΣΕΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Κωστας-Φλωρινα21 Νοεμβρίου, 2010 07:58

    Ξεκινησα με ενθουσιασμο να βλεπω την εκπομπη της ΝΕΤ,αλλα μετα εστριψα για αλλου.Να βλεπεις μνημοσυνο, με παρωντα και ζωντα, το κεντρικο προσωπο,παει πολυ ρε πουστη μου.Και με αμπαλαζ Παγκαλο-Λιανη-Ανδρουλακη & σια, ειναι μαζοχισμος.
    Ηθελαν να εξαγνιστουν τα μουνοπανα,απο το μεγαλειο και την αυρα του Θεοδωρακη.Τα κοπροσκυλα εχουν ποιοτητα και πολιτιστικο υποβαθρο.Ετσι νομιζουν,αλλα εχουνε γνωση οι φυλακες,και τους εχουν γραμμενους στα αρχιδια τους. Καλημερα απο εναν αλλο,τρελλο-Μακεδονα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Καλημερα σε ολους.
    Πολλες οι διαφωνιες για την χθεσινη εκπομπη η οποια κοστιζει 40.000 ευρω.
    Να κανεις την πλακα σου,να φωτιζεσαι απο τους υψηλους προσκεκλημενους σου και αρα να "φωτογραφιζεσαι" μαζι τους,να πινεις τα κρασια σου και στο τελος του μηνα να πεφτει και το 20αρικο στον λογαριασμο.
    Ειναι δυσκολο να εισαι "Ελλην". Ανατριχιαστικο.

    Ο Μικης απλα τωρα στα πολυ στερνα,νοιωθει τη μοναξια του θανατου.Δεν ειναι υπερβολη αυτη. Γνωμη μου ειναι. Και οποιαδηποτε παρεα ακομα και αναγκαστικη,ειναι καλη. Ακομα και με το τιμημα του να τραγουδαει κατι απο τον Επιταφειο η του Νεκρου Αδερφου, η απο τον Αξιον Εστι καποια Πα-πουτσακι.Η ο Ρεμος που δεν λεει να παντρευτει το παιδι.
    Και ο Παγκαλος και ο Βενιζελος απο διπλα,να κοιτουν αποχαυνομενοι,οντας μικροτατοι σαν μεγεθη μπροστα στον μεγα μουσουργο και μεγα αγωνιστη. Ακομα και αυτοι οι ιπποποταμοι της πολιτικης,κουρνιαξαν στη γωνια αναγνωριζοντας την μικροτητα τους. Και μαλιστα αυτη να φαινεται σαν κακια και απεχθεια στα ματια τους.
    Και να χειροκροτουν μετα απο καθε "εκτελεση" τραγουδιου με τα αρχιδια τους που κρεμονταν στο πατωμα. Γιατι τα χερια απο το παχος της μασας δεν κλεινουν πλεον και δεν μπορουν να βαρεσουν παλαμακια. Οπως και δεν μπορουν να βαρεσουν μαλακια. Για πηδημα,δεν συζηταμε.
    Γιατι η μεγαλη συγκριση,θα γινει την ημερα του θανατου. Οταν ο μεγαλος αυτος ανθρωπος μας αφησει ορφανους εδω,τοτε θα δει ο πολιτικος κοσμος(μη ξερασω και μη χεσω) τι θα πει "λαοπροβλητος" και τι θα πει "λαικο προσκυνημα".
    Ειμαι πολυ τυχερος που ζω στα χρινια που εζησε και ο Θεοδωρακης. Εστω και στα υστερα. Ειμαι τυχερος που οι καρδιες μας,εστω και για ενα διαστημα, χτυπουν παραλληλα.Μεγαλη τιμη.
    Και μετα θα νοιωσουμε την μεγαλη ορφανια. Και αφου δεν πρεπει να [αει στο μουσειο,το εργο,να το λεει οποιος ν'αναι. Κα δεν εχει κανεις αντιρηση βεβαια,να σιγοτραγουδα ο οποιοσδηποτες της μελωδιες του Μικη. Αλοιμονο.Αυτος ειναι και ο σκοπος αλλωστε. Να φτανει σαν χαδι στα χειλη του καθε ενος,και να γινεται φλογα φωλιαζοντας οι νοτες και τα λογια στην καρδια. Ναι. Αλλα ποιος ο "φορεας"; Απο τον "Σερ" στην παραλιακη; Γαμω την πουτανα μου.
    "Οπως-οπως το εργο να φτανει στον κοσμο και οποιος το πει. Δεν πειραζει". Μια εθελουσια σκυλευση δηλαδη.
    Και αφου οι εποχες του Μπιθικωτση παρηλθαν,προκειμενου αυτο να μη χαθει,παραδιδεται-σαν την ολυμπιακη φλογα- στα χερια του Ρεμου και του Μακροπουλου.Πραγματικα σε πιανει κριση!

    Ο Μικης αξιζε να γεννηθει την εποχη του Πλατωνα και του Σωκρατη. Οχι τωρα. Οχι αναμεσα σε βοδια και υαινες."Και τοτε υπηρχαν" θα μου πεις. Σωστα.
    Αλλα στο τελος της μερας,θα επινε τον ακρατον οινον σε κανενα συμποσιο με τον μεγιστο κωλομπαρα Σωκρατη. Και οχι με τους "παγκγαλους". Θα τον περιμενε καποια εκπληξη στην επομενη γωνια να πεσει πανω στον Αισχυλο, η τον Αριστοφανη και να πανε στα λουτρα για φρεσκαρισμα και κουβεντολοι της προκοπης. Και οχι να σου μεταφερει την γνωμη του ο καθε τιποτας που τολμα να περνει καρεκλα διπλα στον Ημιθεο.
    Μια ζωη προσφορα,εσωτερικο αδειασμα,θυσιες,βασανα,εμπνευσεις καθε ειδους,συγχωροχαρτια και ανοχες. Εν γνωση του οτι πρπει να συγχνωτιζεται με τους τιποτες. Το αποτελεσμα; Μια χωρα "ελευθερη" για να την πηδαει ο καθε πολιτικαντης και οταν δεν μπορει αλλο αυτος,να την παραδιδει βορα στο ΔΝΤ.
    Η θληψη στα ματια του ειναι απεραντη και κανενας αστεισμος η πλακιτσα παρειστικη ταχα,δεν ειναι ικανη να την κρυψουν. "Μικη,αποτυχαμε" θα μονολογει,ειμαι βεβαιος. "...ενας στο χωμα,χιλιαδες στον αγωνα"; Ναι. Στο ντερμπυ της Κυριακης.
    Μικη,δεν μπορουμε αλλο πλεον την δυσθεορατη συγκριση.Πεθανε επιτελους να ησυχασουμε.

    Ο Μικης ειναι ο "υπερΕλλην" σε μια Ελλαδα γεματη "υποΕλληνες". Και αυτο ειναι το δραμα του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Και ο Ρεμος σε καθε αναφορα του στον υψηλο προσκεκλημενο να λεει " ο Μικης Θεοδωρακης" και " ο Μικης Θεοδωρακης"...και "αυτο μου εδωσε ο Μικης Θεοδωρακης" και "...εκεινο εκανα μαζι με τον "Μικη Θεοδωρακη και "...θυμαμαι τοτε που με τον Μικη
    Θεοδωρακη...", φροντιζοντας να μας υπενθυμιζει το επωνυμο του καλεσμενου για να μη το ξεχναμε.
    Και για να αυτοβαυκαλιζεται ο ιδιος δηλαδη:"ποιος ειμαι ρε πουστη. Δουλεψα με τον Μικη Θεοδορακη". Που σε λιγο καιρο θα γινει: "ποιος ειναι ο Μικης Θεοδωρακης;Μα, δουλεψε μαζι μου".

    Μικρη η αναγκη σημερα για "Θεοδωρακιδες".
    Και οταν αυτοι υπαρχουν,υπαρχουν για να μοιρολογουν την υποτελεια της χωρας και να παραδεχονται το ατερμονο και το ατελεσφορο του αγωνος.
    Και αφου στην μεγαλη πολιτιστικη αντιπαραθεση αναμεσα στν Μικη Θεοδωρακη και τον Μικυ Μαους,εκυριαρχισε κατα κρατος ο δευτερος,πρεπει να παραδεχουμε την νικη του βλακος και να συστησουμε παρηγορια και οσο πιο ελαφρια θληψη γινεται στον ηττημενο αντιπαλο. Εκανε τον αγωνα τον καλο.Εχασε. Και φευγει σαν παλικαρι.
    Και παλικαρι ειναι αυτος ο οποιος γνωριζει τη φωτια,περιμενει την αγωνια και την απωλεια και παρ'ολα αυτα περπατα μπροστα διχως να τρεκλιζει. Και γνωριζοντας την μοιρα του,παραμεριζοντας δακρυα,πληγες και πονους,φτανει τελικα σε ενα ξεφωτο,στο οποιο διαπιστωνει οτι ειναι μονος.
    Απογοητευση μεν,καμια εκπληξη ομως δε. Ξερει την διαφορα αναμεσα στον αθρωπο και τον πιθηκο.
    Απλα ελπιζει οτι στη δικη του σειρα,αυτη που του ελαχε,αναμεσα στους ελαχιστους που κανουν αυτην την σπουδαια διαδρομη,γεματη αγκαθια,θα βρει στο τελος της, αμετρητους μεταλλαγμενους πιθηκους που θα μοιαζουν με ανθρωπους. Μπα.Αδικα.
    Μα η διαδρομη εγινε.Και στο τελος της,κοιτα με συμπαθεια τα πιθηκοειδη που εμειναν πισω,στην αντιπερα οχθη,μη τολμωντας αυτα να σταθουν ορθια.
    Και τον χαιρετουν καθως περνα τον Αχεροντα.Σαν εναν αγνωστο.Ενα ακαταλαβιστικο,ακατανοητο ον.
    Ανθρωπος δεν γεννιεσαι,αλλα γινεσαι.Αν ποτε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. ΠΡΟΣ ΧΡΗΣΤΟ: ΟΡΘΟΤΑΤΑ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΧΤΥΠΗΜΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καλημέρα Στήβεν. Δεν αμφέβαλα για ότι είπε ο Θεοδωράκης για τον Τσιτσάνη. Εγώ δεν τα είχα ακούσει. Και σε κάθε περίπτωση δάσκαλός του δεν ήταν ποτέ, η φράση ήταν σχηματική , ήθελε να δώσει την ανάλογη αξία στον καλλιτέχνη με το κύρος & το βάρος του λόγου του. Η τέχνη είναι τέχνη απ΄ όπου κι αν προέρχεται. Ο Χατζηδάκης σε διάλεξή του με τον Βαμβακάρη δίπλα του είπε ότι το ρεμπέτικο τραγούδι είναι ένα μεγάλο πολιτιστικό κεφάλαιο της Ελλάδας και μάλιστα σε μια ακραία μορφή επειδή δεν προέρχεται από λαϊκά στρώματα και παράχθηκε από μια μικρή κάστα ανθρώπων που "συνευρέθηκαν" χρονολογικά χωρίς κανένα μουσικό παρελθόν και καμία μουσική παιδεία. Δηλαδή και τι να κάνουμε που οι περισσότεροι ήταν του υποκόσμου? Αυτό μ΄αφήνει παγερά αδιάφορο. Κορυφαίος Έλληνας ποιητής ήταν παιδεραστής. Ο Μίκης πως συνεργάστηκε μαζί του? Δεν θέλω να αναφέρω άλλους επιφανείς της τέχνης με βίο & πολιτεία χειρότερο & από Ρεμπέτ Ασκέρ. Δεν θα τους ακυρώσουμε όμως.
    Εν πάση περιπτώσει. Νίκη στην ΑΕΚΑΡΑ σήμερα για να μην έχουμε "Συννεφιασμένη Κυριακή".
    Προς Χρήστο:
    Έχω την εντύπωση ότι ο Πάγκαλος & ο Βενιζέλος συνειδητοποίησαν ότι όταν έλθει το βιολογικό τέλος θα πιάσουν 1 Χ 2 & θα ξεχαστούν κι ο άλλος θα μείνει ΑΘΑΝΑΤΟΣ. Δεν ξέρω για τον Ρέμο αλλά ο Μπάσης να τον προσφωνεί συνέχεια "Μίκη" ήταν στα όρια της απρέπειας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. ΠΡΟΣ WW: ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΑΔΕΡΦΕ ΚΑΙ ΣΕ ΣΕΝΑ.
    ΘΑ ΣΟΥ ΠΩ ΤΟ ΠΙΟ ΣΟΒΑΡΟ ΑΠΟ ΟΛΑ: ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΡΕΠΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΙΚΗ ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ Ο ΚΟΡΗ ΤΟΥ. ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΑΥΤΟΝ.
    ΜΟΝΟ ΝΙΚΗ ΣΗΜΕΡΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΠΟΥ ΣΥΝΤΗΡΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΜΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Τα Εισοδια της Θεοτοκου σημερα. Μεγαλη η Χαρη της. Βοηθεια μας.
    Εις το Badminton arena το ξεκινημα της πολιτικα παρθενου Μητσοτακαινας. (οπως λεμε "δρακαινας". Ψαρι ειναι)
    Η κορακλα του Μεφιστοφελη,διαβλεπει αρκετην πιθανοτηταν αγρας υποταγμενων οικογενιοκοροιδων.
    Τι και αν ριμαξε η χωρα.Τι και αν αποκαλυπτεται πλεον ο ρολος ολων. Τι και αν η α-ποχη θεριζει;
    Οι πιστοι υπηρετες,ειναι ετοιμοι για αλλη μια φορα να δειξουν την υποταγη τους. Και μπορει να μην ειναι ενας ικανα αρκετος αριθμος για κυβερνηση,ειναι ομως αρκετος αριθμος για διαρυθμιση και "Συμμαχια", οπως λεει και το ονομα του κομματος.
    Δηλωνει ετοιμη δηλαδη η κυρα: Δημοκρατικη Συμμαχια. Ειμαστε ετοιμοι να συμμαχησουμε και με τον διαβολο-"δημοκρατικα" παντα-προκειμενου να με δει η κουτσαβλω να κυβερνω,εστω και με μια συνασπιστικη κινηση. Αφου τα ζωα ξεμαντρωθηκαν και ειναι δυσκολο να τα μαντρωσουμε με τα δικτατορικα ποσοστα των 40 και 45%, μας αρκει και το 10%."
    Η δημοκρατια δεν εχει αδιεξοδα.Ειναι ενας κυκλικος μονοδρομος.
    ΔΗ.ΣΥ. λοιπον το ονομα. Με προφανη την προελευση αλλα και τον προορισμο. Προς την Δυση. "Ανηκωμεν εις την Δυσην" οπως ελεγε και ο αφιλος εθναρχης. Ο μεγαλος αυτος "θαυμαστης της Αρχαιου πνευματος και γωστης της Ελληνικης Γραμματειας", δεν ειχε το θαρρος να πει οτι " η Δυση ανηκει στην Ελλαδα" αλλα προτιμησε σαν γνησιος μονηρης δουλος,το αντιθετο. Ευγε.

    Καλη επιτυχια βρε Δρακαινα.
    Αλλωστε στα γνωστα χωραφια σου εισαι. Η αμπελος σας ανηκει.
    Οπως λεμε."Κτημα Παπαβασιλειου". "Κτημα Χατζιγεωργιου". Κτημα Μιτσοτακη, κτημα Καραμανλη,κτημα Παπανδρεου. Το διααστημα του Σημιτη,ηταν γιατι επρεπε καποιος να επινοικιασει τον αγρον,αφου αι ιδιοκτηται,ειτε απεθνησκαν,ειτε ητο εις τα σπουδας του εξωτερικου.
    Τρυγιστε μας.
    Αν και το κρασι πλεον εγινε απο μουστος,ξιδι. Και το ξιδι καθαριζει και ειναι πρωτης ταξεως απολυμαντικο.
    Ελλ-οινων Ιστοριαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Προς Ανωνυμο W.W.: Συμφωνω οτι ηταν στα ορια της απρεπειας,οση οικοιοτητα και αν προκαλειται.
    Για δυο λογους προσφωνουμε με το μικρο ονομα καποιον. Ειτε γιατι νοιωθουμε οικεια,ειτε γιατι θελουμε να τον αποκοψουμε απο το δυσαρεστο σε εμπειριες προγονικο επωνυμο.
    Αν και στην περιπτωση του Μικη,εχει να κανει με μια παραξενη παραδοση ανευ πρων του μετριου προς τον αρχοντα.Που αλλοτε τον προσφωνουν "Μικη",θυμιζοντας κατι απο τον Μικυ και την Μινι και αλλοτε "Κυριε Θεοδωρακη",υποδηλωνοντας μια δουλικη σχεση που προερχεται απο την αγνοια του εργου του σε συνδιασμο με την ακαταλαβιστικη Ελληνικοτητα του.
    Οσο και να θαυμαζεται ο ανθρωπος αυτος,εδω, στη χωρα των "Ηρωων" και των "Ημιθεων", νομιζω οτι θα παραμεινει ενα παραξενο alien,απο ενα μακρυνο πλανητη.Που το θαυμαζεις απο μακρυα,αλλα δεν πας και κοντα γιατι δεν ξερεις τι μπορει να παθεις.
    "Μεσιε Τεοντογακις" προτιμω. Εκει που το υψος δεν φοβιζει και οι "τιμες" αποδινονται χωρις υψοφοβια.

    Οσο για την αποδοχη απο μερους του της μουσικης κρουστας των ρεμπετιδων,πιστευω οτι ανεχοταν ως πραγματικοτητα το γεγονος οτι η μουσικη των ραχατιδων και ασικιδων ηταν το υποστρωμα στην χωρα του καραγκιοζη,και η προσπαθεια του ηταν να αντικαταστισει αυτην την στρωση, με μια αλλη,εκεινη του ποιητικου λογου,εξυψωνοντας ΚΑΙ με αυτον τον τροπο το πνευματικο επιπεδο του λαου.
    Γιαυτο και η επιλογη του με τον Μπιθηκωτση,σαν γεφυρα αναμεσα στα δυο ειδη.
    Το "μινορε της αυγης",ειναι αρκετο για να να "ζεις",αλλα καθολου αρκετο για να ζεις αξιοπρεπως.
    Βεβαια η μουσικη του "περασε" στον κοσμο,αρα και τα ακαταλαβιστικα λογια των ποιηταδων.
    Αλλα εδω και αρκετα χρονι-μερικες δεακετιες-αντιμετωπιζονται ως μουσιακα ειδη,που χρηζουν "προστασιας". Αν ειναι δυνατον.
    Και ειναι σταχερια του ακριτου και του αμορφωτου αν αυτο τελικα θα επιβιωσει, η θα χαθει.
    Αντι να δινει ωθηση και δυναμη το εργο του,προσπαθει αυτο να παρει κουραγια απο τους σημερινους ρεμπετιδες.
    "Μη παρακαλω σας, μη, λησμονατε το εργο μου".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Προς Χρήστο: Αδελφέ, προσωπικά θα χρωστώ αιώνια ευγνωμοσύνη στον Θεοδωράκη, γιατί μ΄έβαλε στον κόσμο της ποίησης. "Τα δακτυλικά τους αποτυπώματα είναι οι πυκνές σιδηροδρομικές γραμμές που διασχίζουν το μέλλον...", "..εμείς τελειώσαμε, δεν έχει δάκρυα πιά , κλαίνε στο βάθος όσοι ακόμα ελπίζουν.." τι να λέμε τώρα. Η χώρα μας έχει τους καλύτερους ποιητές του κόσμου. Το πιστεύω. Κοίτα όμως τώρα να δείς. Η Συννεφιασμένη Κυριακή πχ είναι εικόνα καθημερινής ζωής & όχι μελαγχολική ατμόσφαιρα κλπ. Μια συννεφιασμένη Κυριακή ήταν κάτι το δύσκολο και απαίσιο για τα -συνήθως- άφραγκα ζευγαράκια που βολτάρανε μέχρι να βραδυάσει με μια δραχμή σπόρια. Με την διαφορά ότι η Συννεφιασμένη Κυριακή είναι ένα ποιητικότατο τραγούδι που σε μεταφέρει πολύ πιο πέρα απ΄ αυτό το πεζό γεγονός. Ε, αυτό ρε αδελφέ είναι τέχνη.
    Η νεοελληνική επιστήμη δεν έχει ανάγκη ερμηνειών από νυσταλέους πανεπιστημιακούς πάνω στα διάφορα κοινωνικοπολιτικά φαινόμενα. Έχει ανάγκη από συλλεκτική εργασία και καταγραφή. Μετά την γενιά των πατεράδων μας που έχει φύγει έχει ακολουθήσει ένα πολιτισμικό χάσμα. Είναι το χάσμα που χτυπάει την πόρτα των λαών που συντρίβονται κάτω από τον αμερικάνικο τρόπο ζωής. Είναι αδύνατον να υπήρχε αντίσταση σ΄ αυτό που ήρθε. Μπορούμε όμως να μετριάσουμε την ταχύτητα των επερχομένων καταστάσεων. Η Δόμνα Σαμίου πήρε ένα μαγνητόφωνο και 2.000 κασέτες & με δικά της έξοδα από τα Δίκαια μέχρι το Καστελλόριζο κατέγραψε τους γέρους όλης της χώρας. Η λαϊκή μνήμη καταγράφεται σε σημειώσεις, σε φωτο, σε δίσκους κι έτσι σώζεται η πολιτιστική μνήμη & ιδιομορφία. Η επαναστατικότητα δεν έγκειται στο να αναθεματίζεις αλλά στο να βλέπεις πεντακάθαρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Προς Χρήστο: Σε προχθεσινή δημοσκόπηση ( μη δημοσιευμένη ), το κόμμα της Ντόρας πήρε 1,5% πάντως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή