Σάββατο 14 Ιουλίου 2012

ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ

          Ενδιαφέρον κείμενο από το ταχυδρομείο μου. Είναι λίγο μεγάλο κι άρα αντιαισθητικό για την πρακτική των blogs, αλλά πιστεύω οτι αξίζει τον κόπο. Εξ άλλου θα τρέχει κι όλο το ΣΚ, κι άρα μπορείτε να το διαβάσετε με δόσεις. Εύχομαι καλή δύναμη για τον καύσωνα και τον δυτικό Νείλο.
********************************************************************************
H Ωρα της Μεγάλης Κρίσης για τον Ελληνισμό

Γράφει ο Σαράντος Καργάκος

Ας ξεκινήσουμε, αγαπητοί, από ένα εξορκισμένο σήμερα «εθνικιστή» ποιητή που κάποτε τολμούσαμε να θεωρούμε πρώτο εθνικό μας ποιητή, τον Διονύσιο Σολωμό: γράφει στους «Ελεύθερους Πολιορκημένους»:

«Αραπιάς  άτι, Γάλλου νούς,  βόλι Τουρκιάς, τόπ’ Αγγλου* πόλεμος μέγας πολεμά,  βαρε τό καλυβάκι...»
* τόπ΄ =  μπάλα  κανονιού  

Εννοείτε ασφαλώς ποιο είναι το καλυβάκι στον παρόντα καιρό. Όχι η Ελλάς ή η προέκτασή της η Κύπρος, αλλά σύμπας ο Ελληνισμός. Ο Ελληνισμός μετά τις εξάρσεις του στον πόλεμο του ’40-’41, με την αντίστασή του κατά των αρχών Κατοχής, με τον ενωτικό αγώνα της  Κύπρου (μια δράκα μαχητές κατά μιας αυτοκρατορίας) αποτελούσε κακό παράδειγμα για τους λοιπούς λαούς. Κακό παράδειγμα υπήρξε και με την Επανάσταση του ’21 που διέλυσε τον ιστό της υποταγής που είχε επιβάλει η Ιερά Συμμαχία. Όταν το 1830 έκλεινε η αυλαία της Ελληνικής Επαναστάσεως άνοιγε η αυλαία των ευρωπαϊκών επαναστάσεων.

Γι’ αυτό ο ανυπότακτος, ο απειθάρχητος, ο μη συμμορφούμενος «τος ξένων ρήμασι» λαός, ο δάσκαλος του απροσκύνητου ήθους έπρεπε να χτυπηθεί στις ρίζες, στις πνευματικές και ιστορικές καταβολές του. Το σχέδιο ετοιμάστηκε την επαύριο του Πολυτεχνείου. Αλλ’ ο λαός αυτός έπρεπε να υποστεί δύο στρατιωτικά πλήγματα για να συνετισθεί. Επτά χρόνια δικτατορίας δεν είχαν «σιδερώσει» το φρόνημά του. Έτσι ήλθαν το 1974 ο Αττίλας και μερικά χρόνια αργότερα η ασχήμια της Ύμιας. Κι έκτοτε άρχισε εν ονόματι ενός πολιτικού ρεαλισμού η χαλιναγώγηση του ελληνικού φρονήματος, η καταπτόηση, η τουρκοφοβία που τελικά – πάντα εν ονόματι του πολιτικού ρεαλισμού-  μετεξελίχθηκε σταδιακά σε τουρκολατρία. Έχουμε εδώ μια κλασσική περίπτωση του «Συνδρόμου Στοκχόλμης», όπου το θύμα ερωτεύεται τον βασανιστή του.

Μετά την έκρηξη σε παγκόσμια κλίμακα του Ελληνισμού για το όνομα της Μακεδονίας, μια ... έκρηξη που κράτησε επί μία τριετία, έπεσαν πάνω μας «λυτοί και δεμένοι» να συμμαζευτούμε, να προσγειωθούμε, να σωφρονισθούμε. Έτσι επροκόψαμε. Σήμερα όχι η Ελλάς, αλλ’ ο Ελληνισμός, είναι παντού ντροπιασμένος. Χάσαμε όλες τις διπλωματικές μάχες, χάσαμε το επιχειρηματικό μας κεφάλαιο, χάσαμε την εργατικότητά μας, το εθνικό και το κοινωνικό μας φιλότιμο. Προτιμάμε πια την αγγλική ως γλώσσα και γραφή και όχι την ξεπερασμένη κι ατιμασμένη Ελληνική, τη μητέρα του ευρωπαϊκού γλωσσικού πολιτισμού.

Κι όλα αυτά πώς και γιατί; Έπρεπε και πρέπει να επιβληθεί το παγκόσμιο ολοκληρωτικό κράτος. Και οι λαοί, όπως γράφει ο Βάρναλης, να έχουν «μια σκέψη δετή που τους την πλάσανε οι δυνατοί». Χρειαζόταν, όμως, ένα κράτος – πειραματόζωο. Και σαν τέτοιο επιλέχτηκε όχι απλώς το ελληνικό κράτος, αλλά σύμπας ο Ελληνισμός. Με τρόπο μεθοδικό έσπασαν τις πνευματικές και ιστορικές μας ρίζες, απογύμνωσαν την ελληνική γλώσσα και γραφή από τις αρχέγονες καταβολές τους, υποβάθμισαν τη σημασία του έθνους σαν τάχα μου φαντασιακή κατασκευή και παρουσίασαν έναν κατ’ όνομα ελληνικό κόσμο περίπου, όπως εμφανίζονται κατ’ όνομα εδώ και 50 χρόνια οι Σκοπιανοί.

Η σύγχρονη οικονομική κρίση είναι απότοκος της πνευματικής και ηθικής. Εξωπετάχθηκαν όλες οι προγονικές αξίες που δημιουργούσαν ανθρώπους αξίας και εν ονόματι ενός δάνειου πλούτου βουτηχτήκαμε στο βούρκο του ανιδανισμού, του αμοραλισμού, του καριερισμού και του πολιτικού οππορτουνισμού. Πολλοί που βιάζονται να ψάλλουν το requiem της Ελλάδος σιγομουρμουρίζουν «η Ελλάς εν τάφω». Όχι! Αν θέλουμε να είμαστε σωστοί πρέπει να πούμε «Η Ελλάς εν βούρκω». Και στο βούρκο έρριξαν την Ελλάδα όχι μόνον οι ανάξιοι πολιτικοί αλλά και οι ανάξιοι πνευματικοί ταγοί της. Αυτοί που δημιούργησαν μια πνευματική ασφυξία στα σχολεία, στα πανεπιστήμια, στα «μίντια» και στην καλοπλασαρισμένη σκουπιδογραφία, έτσι που, όπως λέει στη «Χρονογραφία» του ο Λεόντιος Μαχαιράς, «δέν ξέρουμε ντα συντυχαίνουμε». Δεν ξέρουμε τι μας γίνεται, quo vadimus, quid facimus(πού πάμε, τι πράττουμε).

Και στο παρελθόν η Ελλάς έπεσε αλλ’ ουδέποτε ξέπεσε. Γλιστρούσε αλλά δεν παραπατούσε, ούτε παραμιλούσε. Σήμερα μοιάζει με ξεπεσμένο φάντασμα και στο εξωτερικό προβάλλεται σαν χρεοκοπημένος διάβολος. Κι εμείς –πέρα από την οικονομική λεηλασία- ζούμε σε μια Ελλάδα χωρίς ελληνικότητα. Αυτοί που –κακή τή τύχη- πήραν στα χέρια τους το άρμα της παιδείας, το οδήγησαν στην άβυσσο της ασυδοσίας και του μηδενισμού. Λείπει πλέον από τη ζωή μας ο πεπαιδευμένος άνθρωπος. Ο άνθρωπος με τη βαθειά καλλιέργεια, ο μορφωμένος με την πλήρη του όρου έννοια.

Έγραφε προ 110 και πλέον ετών ο αοίδιμος Παπαδιαμάντης, που πέρσι τιμήσαμε υποτονικά τα 100 χρόνια από το θάνατό του: «Μορφωμένους θέλουμε· όχι εγγραμμάτους». Εγγραμμάτους, δηλαδή πτυχιούχους και πολυπτυχιούχους έχουμε πολλούς· μορφωμένους δεν έχουμε, δηλαδή ανθρώπους με άρτια μορφή. Έχουμε κλάσματα ανθρώπων που δεν είναι ικανοί να σηκώσουν ούτε το βάρος του παρελθόντος, ούτε τις ευθύνες του παρόντος και πολύ περισσότερο τις ευθύνες του μέλλοντος. Δεν έχουμε τους κατάλληλους πνευματικούς και πολιτικούς πλοηγούς που θα μας κατευθύνουν προς κάποιον ελπιδοφόρο ορίζοντα.

Η Ελλάς σήμερα –και με τον όρο Ελλάς εννοώ σύμπαντα τον Ελληνισμό- μοιάζει με σκεβρωμένη περγαμηνή, μοιάζει με το δέρμα γερασμένου ελέφαντα. Η καταιγίδα χτυπά την πόρτα μας σαν κάποιος που θέλει να μπει βίαια μέσα κι εμείς «δειλοί, άβουλοι και μοιραίοι αντάμα προσμένουμε ίσως κάποιο θαύμα», για να επανέλθω στον Βάρναλη. Η λέξη θαύμα, που ομόρριζό της δεν υπάρχει σε καμιά ευρωπαϊκή γλώσσα, παρότι πιθανώς συγγενεύει με το θεώμαι (=παρατηρώ) και με τη θέα, δεν μας προσφέρει την προσδοκία για θέα ελπίδος. Διότι σήμερα δεν βλέπουμε τίποτε· παρατηρούμε μηδενικά επί μηδενικών, τα οποία δεν προσφέρουν προοπτική μέλλοντος. Συχνά έχω γράψει και πιο συχνά έχω διδάξει πως, αν θαύματα γίνονταν στο παρελθόν, γιατί να μη γίνουν και στο παρόν; Ο λόγος είναι απλός: το θαύμα δεν έρχεται ως μάννα από τον ουρανό. Ο Θεός δεν είναι Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, ούτε έχει τη μεγαθυμία του Στρος Καν και της Μέρκελ να μας χορηγεί δόσεις, όπως η Κίρκη το βελανίδι στους χοιρόμορφους συντρόφους του Οδυσσέα. Δεν λέω, με τα επιδόματα, με τα προγράμματα, τις επιδοτήσεις και όλα τα «κολπατζίδικα» συναφή «φάγαμε καλά» κατά την Πάγκαλη ρήση, αλλά έτσι εγίναμε Κίρκειοι χοίροι και τρεφόμαστε με βελανίδι. Πού είναι η παλιά μας αρχοντιά που έκανε τον Κύπριο αγρότη με 10 «τσιρούες» να νιώθει σαν βασιλιάς, όταν σε φιλοξενούσε στο ταπεινό σπιτικό του; Κάποτε ζούσαμε τον πλούτο της φτώχειας, επί μερικά χρόνια ζήσαμε τη φτώχεια του πλούτου και τώρα το παίζουμε «Άσωτοι υιοί». Αλλά δεν υπάρχει κανείς στοργικός και συγχωρητικός πατέρας να σφάξει για μας τον «μόσχο τον σιτευτόν». Θα σφάξει εμάς. Κι εννοώ ότι όπως τεμαχίστηκε η Κύπρος (αρχόντισσα Κερύνεια και πώς να σε ξεχάσω;) σχεδιάζεται να τεμαχισθεί και ο λοιπός ελλαδικός χώρος. Ουσιαστικά η Δυτ. Θράκη ανήκει περισσότερο στην Τουρκία και τυπικά ανήκει στην Ελλάδα. Μέγας αφέντης της περιοχής είναι ο Τούρκος πρόξενος της Κομοτηνής. Το ίδιο ισχύει και για το νομό Φλωρίνης. Οικονομικά έχει αλυσοδεθεί στα Σκόπια. 

Ας μη στρουθοκαμηλίζουμε και ας μην παριστάνουμε τους ξεπεσμένους αγγέλους. Μας έλειψε η ηρωική στάση ζωής που διέκρινε στις καλές ώρες της την ελληνική φυλή. Το είχε πει ο Χάιντεγκερ αλλά πράξη το είχαμε κάνει εμείς: για να ζήσει κανείς μια αυθεντική ζωή, αυτό που χρειάζεται είναι η αποφασιστική αντιμετώπιση του θανάτου. Αυτό είναι που δίνει ζωή στη νιότη. Σήμερα ποιος είναι περισσότερο ζωντανός στην Κύπρο από το Γρηγόρη Αυξεντίου; Οι πεθαμένοι ζωντανοί; Ή μήπως, οι κονιοποιητές της πνευματικής μας παραδόσεως, που έβγαλαν και τον Βασίλη Μιχαηλίδη εθνικιστή; Όταν διαβάζω αυτά που γράφονται κι εδώ και στο λοιπό ελληνικό χώρο από τις εθνομηδενιστικές πέννες, άθελα μού έρχεται στο νου το περίφημο ποίημα του Έλιοτ «Οι κούφιοι άνθρωποι». Αυτοί μας κυβερνούν και διαβουκολούν τη νεολαία μας. Για να φθάσεις ψηλά, πρέπει να είσαι σήμερα κούφιος πνευματικά και ψυχικά. Και όχι μόνον κούφιος αλλά και κούφος, δηλαδή επηρμένος και κατά προέκταση αλλοπαρμένος που σημαίνει από άλλους παρμένος, για να μην πω πουλημένος. 

Τι είναι σήμερα αυτοί που εκπροσωπούν επίσημα τον Ελληνισμό; Ένα όρθιο λείψανο. Αυτό το όρθιο λείψανο έκανε τον Ελληνισμό να μοιάζει με σπασμένο καθρέφτη. Πού είναι ο ψυχικός ιμάντας που μας ένωνε παλιά; Πού είναι η αδελφοσύνη που μας έδενε όταν βγήκαμε στο νησί κρυφά με ψεύτικα ονόματα το 1964 και μετά; Γιατί καλλιεργείται τόσο μίσος στη Β. Ελλάδα εναντίον της Ν. Ελλάδος; Μήπως σχεδιάζεται διαμελισμός; Μήπως η περιβόητη κρίση είναι τεχνητή για να θολώσει ο νους μας και η Ελλάς να διαμελισθεί; Γιατί προπαγανδίζεται επί δεκαετίες η αυτονομία της Κρήτης; Ο λόγος είναι απλός: κάποιοι θέλουν να ρουφήξουν για λογαριασμό τους το μαύρο χυμό που έχει ολόγυρά της. 

Συνάντησα πριν από καιρό έναν ευπορήσαντα παλαιό μου μαθητή και νυν πολιτικό που θέλησε να με αντιμετωπίσει με ύφος υπεροπτικό. «Τι είσαι συ, ποιος είμαι εγώ». Τον αποστόμωσα μακρυγιαννικώς: «Συ είσαι ένας όρθιος νεκρός· πάει καιρός που έχεις πεθάνει, αλλά δεν το έχεις μάθει». Εγώ μένω ζωντανός, διότι με τη γραφή και τη διδαχή μου ζω με τους νεκρούς μας. Σήμερα δυστυχώς στην Ελλάδα – κι από τον όρο αυτό δεν εξαιρώ την Κύπρο- ζωντανούς μπορείς να βρεις μόνο στα νεκροταφεία. Οι ζωντανοί σας είναι στα «Φυλακισμένα μνήματα» και στη «Μακεδονίτισσα». Νεκροφιλία ή νεκρολατρία θα πουν τα τσιράκια του εθνομηδενισμού.

Όχι, απαντώ. Όπως είπε ο μεγάλος Ιω. Συκουτρής που εδίδαξε κι εδώ, πολιτισμός είναι η συναναστροφή με τους νεκρούς. Η συναναστροφή με το ήθος, το ύφος, το πνεύμα των προγόνων. Αντίθετα, κάποιοι, παρότι δεν τους έχει γίνει νεκροψία, έχουν από καιρό πάρει το δρόμο προς την κόλαση χωμένοι ως το λαιμό στα ψέματα των ισχυρών. Ο τόπος μας δεν θα γίνει ποτέ καθαρός, εφόσον θα κατευθύνεται πολιτικά και πνευματικά από τους γόνους των Νενέκων και των Εφιαλτών. 

Διάβασα προ ημερών σε μια μεγαλοφυλλάδα των Αθηνών, που υπηρέτησε δουλικά τόσο τις γερμανικές αρχές Κατοχής όσο και το χουντικό καθεστώς, ότι δεν αξίζει να πεθάνει κανείς για ένα πατριωτικό ιδανικό. Έστειλα μια επιστολή, που φυσικά δεν δημοσιεύτηκε και ο λόγος είναι απλός. Έγραψα:  «Το χειρότερο είναι πως τίποτε δεν αξίζει όταν κανείς ζει χωρίς αυτό. Και πως ακόμη πιο αισχρό είναι το να ζει κανείς για το νέο ιδανικό, για την καινούργια μεγάλη ιδέα, την έκτη δόση του δανείου. Εμείς που μέχρι πρόσφατα είμαστε η ψυχή της υφηλίου ζούμε με ξένα ψίχουλα και με δανεική ψυχή

Μας είπαν ψέματα πολλά, μας είπαν ψέματα αισχρά. Μας είπαν πως μπαίνοντας στην ΕΟΚ και στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα γίνουμε Ευρωπαίοι. Λες και πριν ήμαστε Ασιάτες και Αφρικανοί. Και τελικά εγίναμε χειρότεροι από αυτούς, όταν μπήκαμε στον ευρωπαϊκό λάκκο των εχιδνών. Διότι δεν μπήκαμε στην Ευρώπη του Γκαίτε, μπήκαμε στην Ευρώπη του Γκαίμπελς. Δεν μπήκαμε στην Ευρώπη του Σαίξπηρ, μπήκαμε στην Ευρώπη του Χάρντιγκ που έπνιξε σαν τα τσιχλόπουλα τα Κυπριωτόπουλα. Δεν με διακρίνει πάθος κανένα κατά των Ευρωπαίων. Διδακτική μου αρχή ήταν μια φράση του Σαίξπηρ: «Μια καλή πράξη σ’ ένα βρόμικο κόσμο». Αυτό κατά την ταπεινή μου αντίληψη, είναι πηγή ευτυχίας για τη ζωή. Μετρήστε τις καλές πράξεις των Βρεττανών. Την εποχή, όπου ο Σαίξπηρ έγραφε αυτά τα υπέροχα, ο σερ Φίλιπ Σίντνεϋ, που είχε τη φήμη του τελειότερου ιππότη και που συνέθετε σαν άγγελος ποίηση και μουσική μαζί με τον σερ Γουώλτερ Ράλεϋ, μάζευαν κάμποσους Ιρλανδούς σε κάποιο βολικό μέρος και τους κατακρεουργούσαν σαν σφαχτάρια.

Είμαι υποχρεωμένος να τα πω αυτά διότι φοβάμαι τον κακό καιρό. Και δεν το εννοώ κλιματολογικώς. Εδώ που καταντήσαμε, βρισκόμαστε σε συνθήκες πολέμου. Τίθεται πλέον θέμα εθνικής –και όχι μόνον- επιβιώσεως. Μαζί με τις ναρκωτικές ιδέες η νεολαία μας πλήττεται και από τις ναρκωτικές ουσίες. «Μαστουρωμένη» χορεύει ένα νέο χορό του Ζαλόγγου που δεν έχει τίποτε ηρωικό. Ό, τι έχει είναι ταπεινωτικό και εξευτελιστικό. Κάποτε ακούγαμε από τα στόματα των νέων την Ιψενική κραυγή: «Δώσ’ τε μου ένα ζευγάρι, μεταχειρισμένα –έστω- ιδανικά». Τώρα ακούμε: «Δώσ’ τε μου ένα δεκάευρο για να πάρω τη δόση μου». Τα παιδιά, της Ελλάδος παιδιά, που τραγούδησε κάποτε η Βέμπο, αγοράζουν το θάνατό τους. Και μαζί τους πεθαίνει και η έννοια Ελλάς. Την πιο βαθειά πληγή της ζωής μου εισέπραξα πέρσι (2011) όταν σ’ έναν τοίχο των Εξαρχείων διάβασα ένα γκράφιτι: «Έλληνας δεν γεννιέσαι, ούτε γίνεσαι· καταντάς»!

Δεν λέω, καλές είναι οι προοδευτικές ιδέες, οι τολμηρές και οι καινοτόμες αντιλήψεις, οι νέες θεωρίες αλλά πρέπει τουλάχιστον να μείνεις ζωντανός για να τις εφαρμόσεις. Σήμερα, καθώς περνώ από τα κέντρα όπου προσφέρεται η μεθαδόνη ή από κάποια σημεία –πολύ κεντρικά- των Αθηνών και του Πειραιά, θαρρώ πως βλέπω τον «Χορό των Σκελετών» που ζωγράφισε ο μεσαιωνικός ζωγράφος Macaber, από το όνομα του οποίου βγήκε η λέξη μακάβριος. Δεν θα προσθέσω τίποτε καινούργιο. Το έχω γράψει σε βιβλία μου διδακτικά που εκδόθηκαν προ 35ετίας. Πρόκειται για μια κουβέντα που είχε πει ένας μεγαλέμπορος ναρκωτικών από τη Μασσαλία: «Η πολιτική πρέπει να συνεργασθεί με τη χημεία». Και τώρα συνεργάζονται με θαυμαστή αρμονία, με θαυμαστά αποτελέσματα και – το κυριότερο- με θαυμαστά κέρδη. Έκαναν τη νεολαία ανίκανη ακόμη και για να επαναστατήσει. Αυτά που γίνονται επί μία τριετία στην Αθήνα δεν είναι επαναστατικές εκρήξεις· είναι προοίμιο ενός νέου εμφυλίου σπαραγμού. Η κρίση, οικονομική και διανοητική – έφερε την ακρισία, έφερε το φθόνο και την κακία, με αποτέλεσμα ο ένας Έλληνας να μισεί τον άλλο- κι όχι πια για λόγους ιδεολογίας.

Βρισκόμαστε σε τέλεια σύγχυση. Είμαστε σαν τον ναυαγό τη νύχτα που αντί να κολυμπά προς την ξηρά κατευθύνεται απυξίδωτος προς τα βαθύτερα νερά.

Δεν λέω πως είμαστε αβοήθητοι στον παρόντα καιρό. Δεν έχει περάσει χρόνος πολύς που δύο Γάλλοι καθηγητές του πανεπιστημίου του Μετς, οι Τιερί Φορμέ και Μαρτέν Στεφένς, έγραψαν στην εφημερίδα «Φιγκαρό» τα ακολουθα συγκινητικά: «Μιλάμε διαρκώς για το ελληνικό χρέος. Χωρίς να επισημάνουμε ότι η Ευρώπη είναι αυτή που εδώ και 2.500 χρόνια έχει ένα χρέος προς την Ελλάδα. Ένα χρέος αιώνιο, αφού αφορά τα θεμέλιά της». Αυτό που δεν κατανοούν ίσως οι Γάλλοι καθηγητές είναι πως αυτά τα θεμέλια θέλουν να υπονομεύσουν αυτοί που ξεθεμέλιωσαν πρώτα πνευματικά και μετά οικονομικά με τα κάθε λογής «τσιράκια» τους την Ελλάδα. Δεν πρέπει οι Ευρωπαίοι του αύριο να έχουν ως ηθικό και πνευματικό πρότυπο τον Έλληνα άνθρωπο, αλλά τον κοντινό πρόγονό τους, τον Βάνδαλο άνθρωπο. Κι αυτός ο Βανδαλισμός, ως επαναστατική πράξη, εισάγεται και στην Ελλάδα.

Δεν θα πω ότι οι Ευρωπαίοι πολιτικοί ταγοί, αφού, χρόνια τώρα ο Ελληνισμός πολιτεύεται σε έγκλιση υποτακτική, δεν είναι απέναντί μας ανεκτικοί. Ούτε θα πω ότι δεν μας προσέφεραν στη συμφορά μας «τσάι και συμπάθεια». Θα πω απλώς ότι οι εκδηλώσεις συμπαθείας των εταίρων μας μοιάζουν με προσευχή χιτλερικού βασανιστή. Θα προσθέσω όμως ότι την αφορμή τη δώσαμε εμείς. Την οικτρή κατάσταση που δημιουργήσαμε την έχει περιγράψει με ενάργεια από το 2ο μ.Χ. αιώνα ο Λουκιανός με το έργο του «Μένιππος ή Νεκυομαν-τεία». Όταν ο κυνικός φιλόσοφος Μένιππος κατέρχεται στον κάτω κόσμο, ερωτάται από κάποιον Φιλωνίδη, τι γίνεται στον επάνω κόσμο. Κι ο Μένιππος με τέσσερις λέξεις εικονογραφεί τους τότε ανθρώπους και τους νυν:

«Αρπάζουσιν, επιορκούσι, τοκογλυφούσιν, οβολοστατούσιν».

Μετά τη ζοφερή εικόνα που σας έδωσα, εύλογα κανείς μπορεί να αναρωτηθεί αμλετικά: «Να ζει κανείς ή να μη ζει». Θα απαντήσω: να ζει, αλλά να ζει ελληνικά. Δηλαδή ηρωικά. Πρέπει και πάλι να πιστέψουμε στον εαυτό μας, πρέπει και πάλι να πιστέψουμε στο παρελθόν μας, πρέπει και πάλι να πιστέψουμε στην ιδέα του έθνους. Η πίστη στο έθνος μας στην κρίσιμη τούτη καμπή είναι ανάγκη ζωής. Όχι, όμως, καπηλεία του έθνους, όπως έγινε συχνά στο παρελθόν. Το έθνος ως προσφορά θυσίας θα φέρει την αυριανή σωτηρία. Όπως έγραψε τότε που μπαίναμε στην ΕΟΚ ένα από τα πιο φωτεινά ελληνικά μυαλά, ο Πάνος Καραβίας, «για να γίνει το έθνος παλμός καρδιάς, ένα με το αίμα της νιότης μας, πρέπει πρώτα η νιότη μας (Σημ. Σ.Ι.Κ. εννοεί τη νεολαία) να πάει συνείδηση, να πεισθεί πως το έθνος και το εγώ είναι, για τον Έλληνα, έννοιες που δένονται η μια με την άλλη, και πως υπηρετώντας το έθνος πλαταίνεις οικουμενικά και πλουτίζεις σε βάθος το εγώ σου, δίνεις ομορφιά στη ζωή σου και γιομίζεις αγάπη για τον άνθρωπο. Κι εμείς οι Έλληνες είχαμε πάντα τόσο δυνατό το αίσθημα του έθνους, που το ταυτίσαμε με τη θρησκεία και τη φυλή μας – πράγμα σπάνιο, σπανιότατο, αν όχι άγνωστο σ’ άλλα έθνη- σε μια τρισυπόστατη φλόγα». 

Θεωρώ επιτακτικό, διότι, κατά τον Θουκυδίδη, «ο καιροί ου μενετοί», να ξαναγυρίσουμε στον ελληνισμό μας, στις αξίες που μας έθρεψαν αιώνες τώρα επί ζωής. Η ιστορική μας μοίρα είναι συνυφασμένη με τη γεωγραφική μας θέση, στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων, ανάμεσα σε αλληλοσυγκρουόμενους και αρπακτικούς ιμπεριαλισμούς. Κάποτε μας ήθελαν για τη γεωπολιτική μας θέση. Τώρα μας θέλουν διότι στην απέραντη θαλάσσια έκτασή μας υπάρχουν πλήθη θησαυρών. Οι κάθε λογής Αλή Μπαμπάδες με τους 40 κλέφτες τους κτυπούν την πόρτα μας. Ας μην την ανοίξουμε ακούγοντας τη φράση «σουσάμι άνοιξε». Διότι ίσως ανοίξουμε για μια ακόμη φορά τον ασκό του Αιόλου.
Δεν θα πω ότι έλειψε ποτέ η αγάπη για την Ελλάδα. Αλλά οι τωρινοί των μεγάλων δυνάμεων πολιτικοί, καθότι λεπτοστόμαχοι, αγαπούν την Ελλάδα, όπως αγαπά ο καννίβαλος το θύμα του με ...σάλτσα! Ας πάψουμε κάποτε να είμαστε, όπως λέει ο Σολωμός, ένας λαός «πάντοτε ευκολόπιστος και πάντα προδομένος». Το 1945 ο φίλος και συμπατριώτης μου ποιητής Νικηφόρος Βρεττάκος είχε γράψει:

«Μή γελαστετε απ’ τόν καημό σας καί σας πάρει ο ύπνος γιατί καινούργια σύννεφα πλακώσαν τήν πατρίδα! Μαύρα στριφτοπλεγμένα σύννεφα κρέμωνται σάν μολύβια πάνω απ’ τά σπίτια μας, πάνω απ’ τούς τάφους των παιδιών μας!

Σε λίγο άρχισε ο «βροτολοιγός», ο «οκρυόεις πιδήμιος πόλεμος», όπως τον λέει ο Όμηρος. Κι έτσι δεν μοιραστήκαμε μαζί τη νίκη, όπως μας είχε υποσχεθεί ασύστολα ψευδόμενος ο Τσώρτσιλ, όταν χρειαζόταν το αίμα μας. Και μετά ήλθαν προστάτες οι Αμερικάνοι που άπλωσαν την προστατευτική τους αιγίδα ως την ακρότατη ελληνική θαλάσσια έπαλξη, τη μεγαλόνησο Κύπρο. Τότε είναι που ο δικός σας σπουδαίος ποιητής, ο Θεοδόσης Πιερίδης, έγραψε, ήταν θυμάμαι το έτος 1956, την «Κυπριακή Συμφωνία». Συχνά το έχω πει: δεν πιστεύω στις αλήθειες των πολιτικών· πιστεύω στις αλήθειες των ποιητών. Οι αλήθειες των πολιτικών είναι φτερά στον άνεμο. Οι αλήθειες των ποιητών είναι τα «ριζιμιά χαράκια» των λαών. Ας ακούσουμε λοιπόν τέσσερις στίχους του Θεοδόση Πιερίδη:

«Στης Μεσόγειος τί θέτε τή γλυκιά γαλανάδα;  μες εμαστε Κύπρος, μες εμαστε λλάδα!
θεν ήρθατε πάτε, φοβεροί μερικάνοι,  η πατρίδα σας εναι κάπου αλλού - καί σας φτάνει»!

Αμ δεν τους φτάνει! Γι’ αυτό ένα νέο αμερικανικό imperium δημιουργείται στη Μεσόγειο, το Μαγκρέμπ φλέγεται, η Συρία φλέγεται, το Ιράν τελεί υπό απειλή, το Ιράκ ποτίζεται καθημερινά μα αίμα, η Τουρκία αιματορροεί, η Ελλάς φυλλορροεί. Τι χρειάζεται τούτη τη στιγμή ο Ελληνισμός; Έναν εθνικό συναγερμό που νε ενώνει σε μια αμφικτιονία αγάπης και αλληλεγγύης τους Έλληνες όλης της γης. Και τότε όχι μόνο θα βγούμε από τα οικονομικά αδιέξοδα, θα βγούμε και από την ηθική ασφυξία, από την πνευματική υπνηλία. Όχι, ο Ελληνισμός δεν βρίσκεται εν ναρκώσει, όπως λένε μερικοί· βρίσκεται απλώς εν υπνώσει. Καιρός να αφυπνιστούμε, να εργαστούμε και να προμηθευθούμε νερό πολύ, διότι όπως λέγει προφητικά άλλος ποιητής, ο Μιχάλης Κατσαρός, «το μέλλον θα έχει πολλή ξηρασία». Αν όμως είμαστε Προμηθείς και όχι Επιμηθείς, μπορούμε να κάνουμε το μέλλον των παιδιών μας πολύ δροσερό, πολύ φωτεινό. 

Σας Ευχαριστώ.

5 σχόλια:

  1. Μεγαλε,αυτο δεν ειναι για το ΣΚ...Τον Δεκαπενταυγουστο,κι αν θα το εχουμε τελειωσει!
    Κυριοι,αυτο θα πει επαναδιαπραγματευση!!!!!
    Το χαρατσι ΜΕΣΑ στην ΔΕΗ ειπε η Τροικα.Η κυβερνηση ηθελε χωριστα.Τελικα αποφασισαν μια μεση λυση.Το χαρατσι θα μπει μεσα στους λογαριασμους της ΔΕΗ.
    Γαμω τις διαπραγματευσεις...Για αστεια το λεγαμε,αλλα οταν θα`ρχεται ο Δεητζης να κοψει το ρευμα,θα τον ακολουθει μια ΑΥΡΑ,ενα περιπολικο,τρεις αντρες των ΕΚΑΜ,δυο της αντιτρομοκρατικης,πεντε της ΔΙΑΣ,και αφου εχουν κυκλωσει το τετραγωνο ελευθεροι σκοπευτες.Τωρα θα μου πεις,παλι ο φουκαριαρης ο Δεητζης θα μπει στο σπιτι να κοψει το ρευμα,αυτουνου τρεμει το φυλοκαρδι,γιατι σωστα σκεπτομενος,σου λεει στην καλυτερη να ερθω φατσα-μπατσα με δικαννο.Δυο εχει μεσα,οποτε η μια ειναι για μενα σιγουρα,και η αλλη για οποιον ερθει μεσα μαζι μου....
    Τι ενδοξες επαναδιαπραγματευτικες στιγμες περναει η χωρα......!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι χρειάζεται λέει τούτη την ώρα ο ελληνισμός; "έναν εθνικό συναγερμό που να ενώνει σε μια αμφικτυονία αγάπης και αλληλεγγύης τους έλληνες όλης της γης" λέει. Μα αγαπητέ κύριε Καργάκο δεν κατάλαβες ακόμη πως οι μεγαλύτεροι ανθέλληνες είναι οι έλληνες και δη οι έλληνες του εξωτερικού; Και ας λέει ο Σαββόπουλος πωσ "εκεί στην ξένη θεϊκά δεμένοι με την οικουμένη " οι έλληνες εργάζονται για την πατρίδα, η πικρή πραγματικότητα είναι πως καραδοκούν να ρημάξει ο τόπος για να τον αγοράσουν με πενιχρά αργύρια. Πόσο εύκολη θα ήταν η κατάσταση αν εφαρμοζόταν η πρόταση Χρυσόγονου. Μα αυτό θα γινόταν μόνον αν οι έλληνες αγαπούσαν την Ελλάδα. Ας το σταματήσω εδώ όμως γιατί όποιος τολμά να μιλήσει για αγάπη στον τόπο κινδυνεύει να χαρακτηριστεί εθνικιστής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανωνυμε...
    Οι "εξω" Ελληνες,δεν θελουν να αγορασουν κοψοχρονια τους "εσω" Ελληνες.Δεν τους ενδιαφερει καν κατι τετοιο.Αν τυχει καποια ευκαιρια,ναι θα το κανουν.Δεν ειναι ο στοχος τους ομως.Δεν αναφερομαι στους λεφταδες που εχουν εξω τα λεφτα και περιμενουν σαν κορακια.Αυτοι,ειναι οι λιγοι.Οι πολλοι ειναι αυτοι που μεταναστευσαν πριν χρονια,δουλευαν σαν σκυλια,και 15-18 ωρες την μερα να "αναπληρωσουν" αυτα που ΔΕΝ ειχαν η ΕΧΑΣΑΝ εδω.Και αναλογα σε ποια χωρα ειναι βεβαια.Μιλα με μεταναστες στην Αυστραλια,και θα καταλαβεις τι υπεροπτικο υφος εχουν.Το ιδιο και με "Σκανδιναβους".Στους πρωτους εχει επιδρασει η αγγλοσαξωνικη ιδιοτροπια και στους δευτερους η βορρεια που παντα ηταν "αντιπαλοι" με την νοτια.Νιωθουν διωγμενοι -και καλα κανουν- και βλεποντας το "αραλικι" και την καλοπεραση των εδω, συφιλιαζονται και απασφαλιζουν οταν ακουν για ελληνισμο "κοινο" με τους εσω Ελληνες.Νιωθουν πιο "πανω",γι αυτο κι οταν περσι ηταν σε εξαρση η ταση φυγης των Ελληνων προς μεταναστευση,ενω φαινοταν πως κανουν το παν για να διευκολυνουν τον οποιοδηποτε,μολις εφτανε καποιος στο δια ταυτα,παντα "υπηρχαν δυσκολιες".Οταν ερχονται στην "πατριδα" για διακοπες η να δουν συγγενεις,η χειρωτερη τους ειναι οταν βλεπουν καποιους και εχουν προκοψει η ζουν το ιδιο καλα με αυτους.
    Ειναι χου`ι` των Ελληνων αυτο και δεν αλλαζει στους αιωνες των αιωνων.Το ξερει ΚΑΙ ο Καργακος αυτο,οπως και πολλα αλλα βεβαια,τον οποιο θεωρω εναν απο τους κορυφαιους στον τοπο μας.Ποτε δεν προκειται να υπαρξει ελληνικος συναγερμος,οπως ΠΟΤΕ δεν υπηρξε και στο παρελθον.Αυτα περι εθνικης παλλιγεννεσιας του `21 ειναι για τα μωρα και τους ηλιθιους.Τον ρωτησα καποτε που ετυχε να βρεθουμε στο Γυθειο σε διπλανα τραπεζια,κατι για τους ...μπεηδες της Μανης,και κουνησε το κεφαλι,σαν να σου λεει "γαμησε τα ρε φιλε..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χρηστος Χοντζεας14 Ιουλίου, 2012 15:23

    Δεν υπαρχει φοβος μη και ...πουληθει αλλου η Ελλαδα,εφ'οσον ειναι ηδη καπαρωμενη απο την Αμερικη.Σημερα.Χθες,απο τους Αγγλους. "Προχθες" απο τους Οθωμανους. Παραπροχθες απο Ενετους και Φραγκους.Παρα-παραπροχθες απο Βυζαντινους και παρα-παρα-παραπροχθες απο Ρωμαιους και παει λεγοντας.
    Μονο πριν απο αυτους,μπορει να βρει κανεις ικανες ενδειξεις ανεξαρτησιας. Τοπικου τυπου.

    ΒΕβαια,αυτο που πρεπει να κατανοουμε,οτι οι καθε φορα επικυριαρχοι,το μονο που κατακτουν ειναι τα βουνα και τα λαγκαδια.Τους δρομους και τις εταιρειες καθε φορα. Και οχι Αυτο που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ θα ηθελαν να "κατακτησουν" και να τιθασευσουν".
    Το μυστικο της Αθανασιας του Ελληνισμου.
    Μετα απο καθε "κατακτηση" των λαγκαδιων και των θαλασσων" τρεχουν να μαθουν Ελληνικα,να αντιγραψουν ναους και οικιες,να μεταφρασουν κειμενα,να παρουν λιγη μαγικη γνωση,αλλα τελικα παιρνουν απο τα τρια το μακρυτερο. Αφου αυτη ειναι ασφαλισμενη και για λιγους.
    Δεν αρκει η μιμηση Βανδαλε,για να γινεις Ανθρωπος.

    Δεν ειναι ζητημα που ανηκει καθε φορα,αλλα τι ακριβως σκοπος επιτυχγανεται με αυτο. Και ποια τα "ανταλλαγματα" που καθε φορα ζητουνται. Και κυριως ποσο πουληταρια ειναι οι ενδον. Αν δεν ειναι αρκετα πουλημενοι,θα ζητησουν και κατι με τροπο. Αν ειναι πληρως πουλημενοι και δοσμενοι,οπως ολη η "Λιγκα" της μεταπολιτευσης σημερα,τοτε τα πραγματα γινονται πολυ-πολυ στριμοκωλα.
    Οι μεθοδοι ποδηγετησης αλλαουν μονο,αναλογα τις συκγυριες και τις συνθηξες,τις οποιες ελαχιστα μπορει να επιρεασει η δυναμικη αυτης της χωρας,η οποια ειναι σε μονιμα δεσμα και σε καταστολη.
    Και αυτο γιατι αποτελει κινδυνο.
    Ηδη,"κοιμησμενη" και "ναρκωμενη" εχει καταστρεψει 6-7 αυτοκρατοριες τα τελευταια 2.500 χρονια.
    Γιαυτο και το δεσιμο του Ελληνισμου, εκτος απο πρακτια οφελιμο,ειναι κυριως ζωτικης σημασιας για τους καθε φορα επικυριαρχους. Ειναι ζητημα υπαρξης τους.
    Βεβαια ειτε ετσι,ειτε αλλιως,οταν μπλεξεις με την "δαδα",σιγουρα θα καεις. Σιγουρα θα παρει φωτια ο κωλος σου.
    Ο μεγας φοβος,δεν ειναι μη και δεν πληρωσει η χωρα,η μη και αθετησει τους ορους-καθε φορα. Αυτα εναι μαλακιες και για τις παραειδησεις των 8. Ο μεγας φοβος ειναι μηπως ερθει η σειρα τους και περασουν τον Ελληνικο "αναστεναρη",που στο τερμα του λεει "Εξοδος-Χαος".

    Δυσκολα κατανοει ο νεοελληνας,ποσα πολλα εχουν καταφερει τους τελευταιους αιωνες οι παππουδες και οι προπατορες. Μονο απομακρυνομενος κανεις χρονικα αντιλαμβανεται το τι καταρα ειναι για τις αυτοκρατοριες ο Ελληνισμος.
    Οι εδω κατοικουντες,νοιωθουν στο πετσι τους ειτε τα δανεια,ειτε τις ωρες πληρωμης τους,και ζουν στον μικροκοσμο της καθημερινοτητας μη αντιλαμβανομενοι, τι ακριβως γραφει το κοντερ της Ιστοριας. Μιλαμε για καταστροφεα. Για την Χωρα-Φωστηρας. Φονευς γιαγντων. (γιγαντες βεβαια που χρησιμοποιουν την γνωση του Φωστηρα,αλλα λαθος,με αποτελεσμα να πηγαινουν ολοι,αργα η γρηγορα στον Καιαδα.)

    Οταν οι επικυριαρχοι χρησιμοποιουν το καροτο,καμαρωνουμε απο την πολυ ανξερτησια,αφου η εξαρτηση ειναι κρυμενη πισω απο δανεια,που δεν γινονται αμεσα απαιτητα,η τα "ισοδυναμα" τους.

    Οταν -με αφορμη αυτα τα αιωνια δανεια και τη σχεση κοτσαμπαση-κολιγου,αυτα γινονται απαιτητα και κυριως τα "ισοδυναμα" αυτων,οπως καλη ωρα συμβαινει και σημερα,τοτε ανακαλυπτουμε οτι η χωρα ειναι εν κινδυνω και οτι θα πουληθει εναντι πινακιου φακης.
    Εχουμε φαει τοση πολυ φακη στην ιστορικη διαδρομη μας,απο τους Αλεξανδρινους χρονους και μετα,που εχουμε σκασει.
    Λιγη σοδα ρεεε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χρηστος Χοντζεας14 Ιουλίου, 2012 15:52

    Φυσικα ειναι εκτος απο απολυτα γελιοι,οσοι αποσκοπουν να "κατυαστρεψουν" οτι Ελληνικης κατασκευης και προελευσης,που το μονο που κανουν ειναι οτι πριονιζουν το δεντρο πανω στο οποιο καθονται.
    Ειναι απολυτη μαλακια να κυνηγας σαν "απαταιωνα" αυτον που σου εχει δωσει τα παντα δωρεαν.
    Ειναι η απολυτη ηλιθιοτητα να μιλας για ζητημα δημοκρατιας και θεσμων,στην γεννετηρα αυτων,ενω εσυ εχεις γαμισει τα παντα.
    Ειναι απολυτη βλακεια,το να μιλας για χαλασμενα στοιχεια, και μαγειρεματα,οταν ολος ο κοσμος πλεον αντιλαμβανεται οτι ηταν δικη σου ιδεα.

    Ειναι πανηλιθιο το να λες "Οι Ελληνες πρεπει να πληρωσουν" οταν τα Χολιγουντ,τα μουσεια και οι Ολυμπιακοι αγωνες,αποφερουν δις επι δισ στα ταμεια σου.
    Ειναι απολυτη ηλιθιοτητα,το να αποκαλεις απαταιωνα,αυτον του οποιου τα manual χρησιμοποιεις για να φτιαξεις κρατος,νομους και συστηματα εξουσιας.

    Βαζουν φωτια στα ρουχα τους οι μαλακες. Αυτοκαταστρεφονται και δεν το ξερουν.
    Αυτο που συμβαινει εδω και 2.500 χρονια ειναι τρομερο.
    Ο Ελληνισμος δημιουργει αντιγραφα. Με οποιον καταπιαστει μαζι του,αυτοματα εκεινος φτιαχνει ενα αντιγραφο. Και το μεταφερει στην χωρα του,στο κρατος του.
    Με καθε προσπαθεια υβρεως η υποβαθμησης καθε τι Ελληνικου,αυτοματα υποβαθμιζουν και αυτα που οικειοποιηθηκαν απο αυτον και τα χρησιμοποιουν προς ιδιον οφελος,με αποτελεσμα να βαζουν τρικλοποδιες στους εαυτους τους.
    Τρομερα πραγματα!

    Στην προσπαθεια να οικειοποιηθουν τα Ελληνικα στοιχεια και χαρακτηριστικα,το κανουν προσπαθοντας να τα κλεψουν,ενω αυτα ειναι δωρεαν προς ολους. Απιστευτα πραγματα.
    Ειναι σαν να κλεβεις κατι που ειναι καταμεσης της πλατειας,και ανηκει σε ολους.
    Ανοιγουν πορτες ανοικτες δηλαδη.
    Μιλαμε για γιδια.
    Αντι να ερθουν και να "μεταλαβουν" δωρεαν,αφου ολα ειναι σε προσφορα,εκεινοι μπουκαρουν νυχτα και "κλεβουν",σαν κλεφτες που ειναι.Λες και "κλεβοντας" ενα κομματι μαρμαρο,σε κανει και "Ελληνιστη". Τοσο μαλακες ειναι.


    Προηγουμενες αυτοκρατοριες,ηταν λιγο πιο προσεκτικες με τους δωρητες τους. Αλλα αργα η γρηγορα,επεφταν στην παγιδα της αυτοαναφλεξης,γιατι ποτε δεν τους αντιληφθηκαν σαν τετοιους. Πως να αντιληφθει το Δωρεαν, ο γεννημενος κατσικοκλεφτης;

    Οι σημερινοι-με την μορφη των Σταλινικων ΓΕρμανοβανδαλων-ειναι τα απολυτα τσιρκα.
    Μιλαμε για ζωντοβολα.
    Το αντιγραφο του Ελλινισμου,βρισκεται και στην Γερμανια. Κυριως εκει. Και τι κανουν; Βριζουν τους προπατορες τους.
    Αντι να
    Ειναι σαν να πηγαινεις σε ενα καταστημα,να ψωνιζεις αυτα που χρειαζεσαι, και κατοπιν βγαινοντας, η ακομα και μεσα σε αυτο να το κατηγορεις και να δυσφημεις τον εμπνευστη η τα ιδια τα προιοντα. Και αυτο να το κανεις καθε μα καθε φορα που πηγαινεις. Ενω συνεχιζεις και ψωνιζεις και προμηθευεσαι αυτα που θες,συνεχιζεις να βριζεις τον "καταστηματαρχη" η τους "παραγωγους". Μιλαμε για βληματα.
    Αυτα,ουτε μια μικροκατινα δεν τα κανει.
    Μιλαμε για ζωα. Μιλαμε για τετραποδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή